YEŞİLÇAM FİLMLERİ TADINDA MÜZİKAL
Taksi şoförü İbrahim, şantöz Neriman’a plak teklifi geldiğini öğrenince deliye döner. Neriman plak yapacak, belki de şarkı söylediği pavyondan ayrılacak, büyük bir gazinoya transfer olacaktır. Pavyonun kapısında taksi şoförlüğü yapan İbrahim için bu, Neriman’ı bir daha görememek demektir. Daha ona âşık olduğunu bile söyleyemeden…
(Milliyet Sanat dergisi Temmuz 2018 sayısında yayımlanmıştır.)
İBRAHİM - “Şöhret olacaksın yani?”
NERİMAN - “E herıld yani. Yıllardır bunun için uğraşıyorum
ben, olmayayım mı?
Taksi şoförü İbrahim, şantöz Neriman’a plak teklifi geldiğini öğrenince deliye döner. Neriman plak yapacak, belki de şarkı söylediği pavyondan ayrılacak, büyük bir gazinoya transfer olacaktır. Pavyonun kapısında taksi şoförlüğü yapan İbrahim için bu, Neriman’ı bir daha görememek demektir. Daha ona âşık olduğunu bile söyleyemeden…
Selami Şahin’in ‘60’lardan bugünlere dillerden düşmeyen
şarkıları bir müzikalde bir araya getirildi. Hikâyesi 80’li yıllarda geçen Seninle
Başım Dertte müzikali 21 ve 22 Temmuz’da Küçükçiftlik Park’ta perdelerini
açıyor.
İki yılı aşkın bir süredir projesi tasarlanan, yaklaşık dört
aydır da provaları devam eden müzikalin yazarı ve müzik danışmanı olarak her
safhada işin içinde olsam da bu kez provalardan birini dışarıdan bir gözle izlemek
ve dergiye yazmak için Tiyatro Kedi’nin Atölye Sahnesindeyim. Siyah duvarlar,
kırmızı seyirci koltukları, dekor olarak kullanılan koltuklar, masa ve
sandalyeler, irili ufaklı aksesuar, reji masasında üzerine sayısız not alınmış
tekstler ve bir prova geleneği olarak simit ve gravyer peyniri…
Oyuncuların da yönetmenin de işi zor. Zira bir müzikal için
bir tiyatro oyunundan çok daha fazla çalışmak gerekiyor. Sadece oyun provası
değil; haftanın iki günü koreograf Gökmen Kasabalı eşliğinde dans provası, şan dersleri,
müzik yönetmeni Semih Erdoğan’ın stüdyosunda devam eden şarkı provaları…
Lider Şahin ve Burçin Bildik’in epeyce hüzünlü ikili sahnesi
prova edildikten hemen sonra Burçin’e müzikal hakkında neler düşündüğünü
soruyorum. “Bu müzikal her şeyden önce Selami Şahin’in ne kadar büyük bir müzik
adamı olduğunu, şarkılarının bilinçaltımızda ne kadar yer ettiğini bir kere
daha gösterdi bana,” diyor Burçin Bildik.
Provada oyundaki şarkılar yeri geldikçe ‘demo’ kayıtlardan
çalınıyor, sahne geçişleri, koreografiler çalışılıyor. Derken provayı filan
unutup hep birlikte şarkılara eşlik ederken buluyoruz kendimizi. Şarkıları
ezbere bilmeyen yok.
Hisarlı Pavyon’un dansözü manikürcü Okşan’ı Öncül Aktarıcı
canlandırıyor. “Her kız çocuğunun bir dansöz olma hayali vardır ya işte… Bilirsiniz,
böyle süslü taşlı elbiseler… Benim de vardı. Bu rol için teklif geldiğinde ilk
düşündüğüm bu oldu,” diyor Öncil Aktarıcı. Oyunun diğer tüm kostümleriyle
beraber, dansöz kostümünün de Sadık Kızılağaç gibi bir usta tarafından hazırlanıyor
olmasını ise büyük bir şans olarak nitelendiriyor.
Müzikalin bir başka renkli karakteri Tanju’yu canlandıran
Cenk Tunalı’ya oyunu bir cümleyle anlatmasını istediğimde şu cümleyi kuruyor: “Gerçek
bir müzik ziyafeti, çok eğlenceli bir nostalji ve çok tanıdık ama bir o kadar
keyif dolu bir aşk hikayesi...” Sürprizi bozmamak için bu yazıda Tanju
karakterinden fazla bahsetmemeye de birlikte karar veriyoruz.
Aynı nedenle Şoför İbrahim’in oyunun sonunda ortaya çıkacak
büyük sırrından da burada bahsetmeyeceğim ama İbrahim karakterini canlandıran
Lider Şahin’e müzikal hakkında hissiyatını sorabilirim. “İlk oyunculuk
deneyimimde bu kadar büyük bir projede bu kadar önemli isimlerle çalışmayı
kendi adıma bir şans olarak görüyorum,” diyor Lider. “Umarım müzikalimiz Türk müziğine değerli
eserler bırakmış Selami Şahin'e layık bir yerde görülür.”
Selami Şahin’in oğulları Lider ve Emirhan Şahin kardeşler,
babalarının ‘80’li yıllarda kurduğu ve şimdilerde Lider Entertaintment adıyla faaliyetlerini
yürüten şirketi tam da bu kaygıyla yönetiyorlar. Selami Şahin markasına yakışır
bir iş çıkarmak müzikal ekibindeki herkesin ortak kaygısı ama galiba bu yükün
ağırlığı en çok Lider’in ve prodüktörlüğü üstlenen Emirhan’ın omuzlarında.
Lider Entertaintment’ın yapımcılığını üstlendiği müzikal,
Tiyatro Kedi’nin bir projesi olarak hayata geçirildi. Usta oyuncu Hakan Altıner
müzikalin Genel Sanat Yönetmenliğini üstenirken, oyundaki kilit karakterlerden
birini, Cevdet Kanlıcalı’yı canlandırıyor. “Genel prova aşamasında; sağlam bir
oyun metnini, olağanüstü müzikler, incelikli bir reji, sıra dışı sahne ve
kostüm tasarımı, marifetli bir koreografi ve maharetli oyunculuklar ile
izlerken düşünüyorum ki herkes elinden gelenin en iyisini yapmış,” diyerek ifade
ediyor düşüncelerini Hakan Altıner.
GÜLTEN – Koskoca
Neriman’ın annesiyim bugüne bugün. Ay nereye gitsek gazetelerde boy boy
resimlerimiz çıkıyor. Halk bizden örnek alıyor giydiğimizi ettiğimizi.
Sanatçıyız biz.
NERİMAN – Sanatçıyız… Biz?
İbrahim’in korktuğu başına gelmiş, Neriman şöhreti yakalamış
ve büyük gazinolara transfer olmuştur. Bu durum en çok yıllardır kızını şöhret
etmek için uğraşan Gülten Hanım’ı memnun eder. Deli dolu, telaşlı ve komik ama
bir taraftan da atmaca gibi bir annedir Gülten. Türk tiyatrosunun duayen
oyuncularından Suna Keskin, bu oyunda Gülten rolüyle izleyici karşısına çıkıyor.
Her prova günü ekipteki herkesin Ortaçgil’in o meşhur şarkısındaki gibi yanına
gidip “Merhaba,” demeye can attığı, herkesin “Suna Abla”sı o. “İnsanların
duygularına hitap eden güzel müzikler, güzel sözcüklerle birleşince hem
seyirciler hem oyuncular mutlu olacaktır eminim. Bu müzikal aynı zamanda benim
tiyatro sahnesinde 55’inci yılımın bir kutlaması. Bunca yıldır oynadığım
karakterlerden arasında Gülten’in ayrı bir yeri olacak benim için,” diyor Suna
Keskin.
Hasan karakteri için ‘oyunun kötü adamı’ ama bildiğiniz kötü
adamlardan değil dersem bilmem ‘spoiler’ vermiş olur muyum. Karakteri
canlandıran Anıl Yülek, “İzleyenlerin evlerine keyifli bir şekilde dönecekleri
ve tadının damaklarında kalacakları bir iş çıkardığımızı düşünüyorum,” diyor. Genç
bir oyuncu ve müzisyen olarak bu projenin bir parçası olmaktan duyduğu
mutluluğu da ekliyor sözlerine.
Oyunun yönetmeni Damla Cercisoğlu’nun yanına gidiyorum bu
defa. “Bu müzikal bir çoğumuz için meslek hayatımızda yeni bir sayfa,” diyor
Damla. “Benimse yönetmen olarak kariyerimin çok önemli bir dönemeci. Bir kadın
yönetmen olarak yola çıkarken istediğim şey, hayata tutunmak için mücadele eden
bir kadın karakterle onu anlamaya çalışan bir erkeğin aşkını Yeşilçam
hikayeleri tadında anlatabilmekti. Zira ben de Neşeli Günler filmi ile büyümüş nesildenim.”
Televizyon dizi izleyicilerinin yakından tanıdığı Toprak
Sağlam oyunun başrollerinden birini, Neriman’ı canlandırıyor. “Kendimi içinde
hayal ettiğim ve bunun için çok emek verdiğim rüyam gerçek olmak üzere. Hem de yaşayan
bir efsanenin muhteşem eserleriyle. Toprak’a ne oldu derlerse mutluluktan öldü
desinler,” diyor gülerek Toprak. Nitekim bu söylediklerini provanın her
saniyesinde gözlemek mümkün. Özellikle Lider’le ikisinin ortak sahnelerinde yaptıkları
muziplikler nedeniyle sık sık baştan almak zorunda kalıyorlar.
İnsanın 25 yıllık eşiyle röportaj yapması da bir tuhaf ama
bu oyunla sahneye ilk kez oyuncu olarak çıkacak olan Elhan Tok’a da soruyorum
düşüncelerini. Elhan oyunun en eğlenceli karakterlerinden birini, Yeşilçam
sevdalısı ‘film ve ses yıldızı’ Aysel’i canlandırıyor. “Mucizeler aslında
gerçektir; sadece zamana ihtiyaçları vardır. Bence bu müzikal de bir mucize. En
kıymetli tarafı da hayalleri bir olanların bir araya gelmesi. Benim içinse
hayatımın ‘bonus’u,” dedikten sonra “Boşvere Boşvere”yi söylediği sahnenin
provası için yerini alıyor.
İş bilir ve kurnaz plak yapımcısı Osman rolünde yılların usta
oyuncusu İsmail Düvenci var. “Bugüne dek oynadığım ve izlediğim müzikallerin
içinde en sürükleyici ve en güzel olanı bu,” diyor Düvenci. “Dilerim Selami
Şahin gibi değerli diğer bestecilerimiz için de onlar henüz hayattayken buna
benzer projeler yapılır.” Daha oyunun tekstini ilk okuduğunda plakçılar
çarşısına gidip oradaki yapımcıarla tanışan, rolüne çalışan İsmail Düvenci
provaya getirdiği kestane şekerleri ile de ağzımızı tatlandırıyor.
Son olarak meraklıları için müzikalin turne programını da
not düşeyim: 17 Ağustos Antalya Konyaaltı Açık Hava, 18 Ağustos Alanya Açık
Hava, 26 Ağustos Bodrum Antik Tiyatro, 28 Ağustos Kuşadası Amfi Tiyatro, 30
Ağustos Çeşme Açık Hava, 1 Eylül Ayvalık Amfi Tiyatro, 2 Eylül Altınoluk Amfi
Tiyatro, 8 Eylül Bursa Açıkhava.
HAZİRAN 2018
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder