Eski şarkıları sevmenin ve dinlemenin anılarımızı, geçmiş günlerimizi sevmek ve hatırlamakla bir ilgisi var. Yok diyen taş olur. Ondandır ki “cover” yapacaksanız da dikkatli yapın deyip duruyoruz hep. Anılarımızı, geçmişimizi harcamayın bir kalemde. Mesela ‘90’lı yılların o küçük bir Japon’a benzeyen Serdar Ortaç’ını, onun o jölelenip geriye geriye taranmış omuz hizasındaki saçlarını, iki beden büyük bel üstü hizasındaki pantolonunu, çıplak ve cılız vücuduna giydiği yeleğini o günleri yaşamış hangimiz unuttuk, unutabildik ki? Ya göbeğinden zeytin yediği o esmer güzeli mankeni, yani İlknur Bozkurt’u?.. Gençlik travmalarımızla, hassasiyetlerimizle oynamayın lütfen. “Karabiber”i de “cover” yapmayıverin artık!
Şaka bir yana, gün gelip bir Serdar Ortaç şarkısına “cover” yapıldığı için bozulacağımı söyleseler inanmazdım. Ama enikonu bozuldum işte. Kaldı ki “Karabiberim” hiç de fena bir şarkı değildir. Gayet eğlenceli, kıvrak, Ortaç’ın henüz “iki nota bir beste” düzeyine gelmediği erken dönem güzel şarkılarından biridir. Gelin görün ki 2015 model “Karabiberim” pek fena.
Basın bültenine bakılırsa Serdar Ortaç “uğur şarkısı” kabul ettiği ve bugüne dek kimselere vermediği “Karabiberim”i genç bir yeteneğe vermekte beis görmemiş. Ve Aleyna Dalveren’in seslendirdiği bu yeni model “Karabiberim”, böylece Seyhan Müzik etiketiyle dijital platformlardaki yerini almış.
1996 doğumlu Aleyna Dalveren, Vikipedi verilerine göre Türk pop şarkıcısı, manken ve oyuncu imiş. Arka Sokaklar ve Umutsuz Ev Kadınları dizilerinde rol almış, birçok katalogda da saç ve elbise modelliği yapmış. 2014 Nisan’ında da iki şarkı ve iki farklı versiyondan oluşan “Hastam Çok” adlı ilk teklisini dijital formatta yayımlamış sonra. OIabilir… Elbette bir itirazımız yok. Bir güne bir gün “mankenler, oyuncular, şunlar bunlar şarkı söylemesin,” dediğimi hatırlamıyorum. Ama şunu dedim: “Şarkı söylemeyi bilmeyenler, öğrensin öyle gelsin”. Aleyna Dalveren için bu cümleyi tekrar etmeme bilmem gerek var mı? Dinlediyseniz ya da dinlerseniz, aynı şeyi siz de düşüneceksiniz zaten.
Şarkıcılık fena, düzenleme fena, klip hepsinden fena. Bakmayın siz Kral’da dakika başı yayınlandığına. Parayı veren düdüğü çalıyor, malum. Aleyna Dalveren’in kendini “Türk pop şarkıcısı” (ki pek fazla da yüksek değildir o standart biliyorsunuz) olarak tanımlayabilmesi için daha bir fırın ekmek yemesi lazım. Yoksa dünyanın en popüler şarkısını da “cover” yapsa erken olacak.
ŞUBAT 2015